Kategorier
Ikke kategoriseret

skal vælges dage hvor alt dataet

Det første som er hele fundamentet for at kunne optimere deres SoMe er at have en god strategi. Der skal derfor laves en liste med alle kundetyper og interessere der kan være, dermed har virksomheden et nemt og klar overblik over hvem deres kunder er. Dernæst skal Atami Sushi have en content kalender, hvor der er lagt en plan for de kommende uger og måneder. Dette kræver tid og ressourcer, men det nødvendigt for at have en god SoMe strategi som fungere. I content kalenderen skal deres skrives hvornår opslagene skal ud, det vil sige dato og tid. Der skal vælges dage hvor alt dataet bliver analyseret, for at se hvad der fungere/ikke fungere. At analysere data, er vigtigt for at kunne optimere deres SoMe. Eksempelvis kan man hurtigt finde ud af hvilket tidspunkt på dagen det er bedst at lægge et opslag/story ud. Content kalenderen skal også inkludere møder, med eksempelvis er MoonStar. MoonStar er et webbureau, som står for Atami Sushis SoMe. Dog er det relativt nyt samarbejde, og jeg vil senere komme ind på et opslag jeg har lavet i MoonStar for at optimere deres SoMe. Det er vigtigt for Atami Sushi at følge med i hvad der sker på deres platforme, og dermed er det vigtigt med en masse mødere med den valgte webbureau, for at have en forståelse for
hvad der fungere. Atami Sushi skal derfor være bevidste, om at det vil kræve flere ressourcer for MoonStar, for at de vil kunne udfører denne strategi. Det vigtigste ved optimeringen af SoMe er selvfølgelig selve opslagene, det vil sige contenten. Den strategi der anbefales for Atami Sushi, er creative content. Et eksempel på noget jeg har lavet i samarbejde med min praktikvirksomhed MoonStar, kan ses i bilag. Dette er et eksempel på creative content, hvor der er lavet en konkurrence til kunderne og det rammer i denne sammenhæng alle kunder. En konkurrence er et sikker valg, for at nå ud til alle ens kunder, og hvor mange vil like og kommentere opslaget. Dog skal denne “konkurrence strategi” ikke være det eneste creative content. Creative content handler om at komme væk fra produkt/salgs øjnene, og hen til kunders øjne. Eksempelvis vil der i blandt deres kunder være, studerende, mødre, familier, par, nogle som går op i sport/træning, nogle som går op i miljøet og meget mere. Der skal dermed tænkes i disse baner, om hvad vil en der går op i miljøet se. Eller hvad vil en mor ser evt. På denne måde skal der brainstormes for hver en kundetype, og liste ideer under hver især. Der skal dog være en rød tråd mellem opslagene, så man ikke kun fokusere på par eller mødre eksempelvis. Der skal fokuseres på alle, så der hele tiden vil være en aktivitet på Atami Sushi’s SoMe platforme. Jeg vil derfor herunder liste nogle creative content ideer, for at man kan optimere Atami Sushi’s SoMe.
Dette vil jeg gøre i en tabel, så det er langt mere overskueligt.

25 kommentarer til “skal vælges dage hvor alt dataet”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *