Ikke kategoriseret

Sammenligner man med internationale

Dernæst bør hjemmesiderne også have et indholdsniveau med mulighed for faglig fordybelse og interaktion, hvor der kan appelleres til flere forskellige brugertyper eller segmenter (genstandsmuseet, det lærende museum og det virtuelle museum). Af brugernes egne internetvaner fremgår det, at en stor andel læser og kommenterer blogs, læser netaviser dagligt, nogle gange læser netbøger, og lidt over halvdelen af brugerne hører og ser nogle gange netradio/Web-TV. Brugerne af hjemmesiderne har delte meninger om, hvilket formål en museumshjemmeside egentlig bør have: 73 % mener, at hjemmesiderne skal være en reklame for museerne, halvdelen mener, at hjemmesider skal være en søgebase eller en læringsressource, og kun 3 % Den digitale generation på museum 52 ønsker at netværke på museernes hjemmesider. Man kan argumentere for, at et sådan spørgsmål kan være svært at svare på, hvis ikke man bliver præsenteret for nogle eksempler; en reaktion på resultaterne af rapporten lød således på museernes forum www.formidlingsnet.dk24 “kan det tænkes, at vi som brugere ikke altid ved, hvad det er vi vil have, før vi har det?” I forlængelse heraf er det også uvist, hvilke forventninger ikke-brugerne har.

Sammenligner man med internationale museumshjemmesider udvikles og udforskes indholdsniveauet i langt højere grad. Eksempelvis har Smithsonian Museum i Washington oprettet en Smithsonian 2.0 blog og en wiki, hvor de i fællesskab med brugerne udvikler og diskuterer museets nye web- og mediestrategi. Formålet lyder som følger: ”1. Involve internal and external stakeholders, experts, and the general public (our customers! the people we serve!) in the development of the Smithsonian’s Web and New Media Strategy. 2. Provide a transparent, fast, and durable medium for strategy development and refinement 3. Demonstrate the potential of an open, public process” Brugerne kan deltage på wikien, hjemmesiden, bloggen eller uploade en kort film til YouTube, hvor de kan besvare dette spørgsmål: http://smithsonian-webstrategy.wikispaces.com/ Som tidligere nævnt har Brooklyn Museum benyttet deres hjemmeside til at åbne museet op for brugerne og til at tiltrække nye brugergrupper som et led i strategien “Let us come to you”, hvor museet 24 http://www.formidlingsnet.dk/arkiv/kuas-unders%c3%b8gelse-af-museernes-netbrugere-er-ude Den digitale generation på museum 53 benytter de websites, som mange af deres brugere og ikke-brugere allerede benytter (Facebook, YouTube, Twitter, Flickr m.fl.). http://www.brooklynmuseum.org/community/ Derudover udvikler museet konsekvent en indholdsdel til deres hjemmeside, hver gang de laver udstillinger og aktiviteter i museet – og disse er gerne brugerinddragende og interaktive. Det skal dog nævnes, at en lang række danske museer har udviklet indhold til forskellige målgrupper på deres hjemmesider, men oftest ses det som enkeltstående tiltag og ikke som en konsekvent del af deres samlede formidling. Statens Museum for Kunst har gennem en femårig periode fokus på at bringe museet helt i front med den digitale kunstformidling, hvilket blandt andet inkluderer en ny hjemmeside, en nyt online samlingsunivers og forskellige digitale aktiviteter som Web-TV, spil og en museumsblog, og indtil videre virker det meget lovende i forhold til de brugere, der måtte ønske “at deltage aktivt”, “at blive underholdt” eller “at lære noget nyt”. Undersøgelsen af de danske museers brugere og webbrugere vil blive suppleret med en ikke-brugerundersøgelse i 2011, så museerne sammenlagt vil have en stor viden om deres brugere at basere deres formidlingstiltag på.

Men det er dog ikke tilstrækkeligt, hvis museerne skal kunne imødekomme brugernes krav og forventninger til museumsoplevelserne i fremtiden. Eksempelvis vil det være nyttigt med supplerende viden om brugernes identitetsrelaterede motivationer og kompetencer, hvis formidlingen skal føre til læring. Endvidere vil det være nyttigt med en grundigere viden om webkommunikation og webadfærd og om mulighederne og begrænsningerne ved webbaseret læring. De følgende afsnit skal ses som et forsøg på at bidrage til et mere nuanceret billede af museernes web- såvel som almindelige brugere. Disse perspektiver vil blive samlet i en udvidet segmentbeskrivelse, som vil danne afsæt for mine løsningsforslag til, hvordan museer vil kunne udvikle deres kommunikation med og Den digitale generation på museum 54 deres oplevelser til de digitale generationer, som nødvendigvis udgør fundamentet for museernes fremtid. 5.4 DEN DIGITALE GENERATION Don Tapscotts bestseller Grown Up Digital – How the Net Generation is Changing Your World beskriver på baggrund af næsten 10.000 interviews, hvordan den såkaldte ”Net Generation”, der er opvokset med internet og digitale medier, som den første globale generation er klogere, hurtigere og mere tolerant over for forandring end deres forgængere og som nu er godt i gang med at ændre på gængse sociale og samfundsmæssige strukturer (Tapscott, D., 2009, p.6). Som CEO for Google Erik Schmidt beskriver, er Grown Up Digital et godt billede på generationens tidsånd og dens massive indflydelse på vores samfund ”Grown Up Digital demonstrates the world-changing power of the Net Generation and the way they are rethinking everything, from education to home life to citizen participation.” (Tapscot, D. 2009) Tapscott skelner mellem fire generationer fra 1946 og til i dag:  The Baby Boom Generation (1946-1964)  Generation X (1965-1976)  The Net Generation (1977-1997)  Generation Next (1998- ) Netgenerationen er børn af efterkrigstidens Baby Boom-generation, som betegnelsen indikerer, er meget stor. Netgenerationen er dog den største generation og er, som betegnelsen indikerer, især influeret af computerens, internettets og andre digitale teknologiers hastige og massive udbredelse.

98 thoughts on “Sammenligner man med internationale

  1. zortilo nrel siger:

    I like this post, enjoyed this one thanks for posting.

  2. zortilonrel siger:

    so much excellent information on here, : D.

  3. fluompopy siger:

    https://buystromectolon.com/ – stromectol amazon

  4. tyhobre siger:

    http://buypropeciaon.com/ – propecia success rate

  5. BRAIMASIA siger:

    http://buytadalafshop.com/ – cialis without prescription

  6. Cephalexin 500 Mg And Alcohol

  7. priligy 30 mg siger:

    Levitra Per Uberweisung Bestellen

  8. Choidab siger:

    https://buyzithromaxinf.com/ – order azithromycin 250 mg

  9. When Does An Amoxicillin Capsule Expire

  10. Posologia Propecia Alimentos

  11. Uplispusa siger:

    https://prednisonebuyon.com/ – how to take prednisone

  12. Get Generic Provera Mastercard Accepted Riverside

  13. Stromectol siger:

    Dapoxetina Vademecum

  14. Cialis siger:

    Lasix Deshydratation

  15. JAitiem siger:

    Bestellen Viagra purchase cialis online

  16. ❤️ Alice want to meet you! Click Here: http://bit.do/fSLEo ❤️

  17. Viagra Equivalent Naturel

  18. כחלק מהשירות, אנו מעניקים משלוחים בכל הארץ עד לבית הלקוח ושומרים עבורך על דיסקרטיות מלאה. דירות דיסקרטיות במרכז

  19. רבות מן הסיבות לשפיכה מוקדמת בגברים, נובעות מקשיים פסיכולוגיים ורגשיים, כמו למשל ריגוש יתר בסיטואציות מיניות, חשש או חרדת ביצוע, סטרס, פחדים ועוד. נערות ליווי בהרצליה

  20. Viagra Us Pharmacy Fedex Delivery

  21. למעשה, שימוש באמצעים מלאכותיים לטובת עיכוב השפיכה, לא באמת נותן מענה ממוקד ואמיתי לשורשי הבעיה, אלא מוסיף סיבוכיות מיותרת לחוויה המינית והופך את קיום יחסי המין למסורבל יתר על המידה – כך שמה שהתחיל בתור בעיה של רגישות יתר במיטה עשוי להפוך לבעיה אמיתית של חוסר תחושה, אימפוטנציה ואין אונות אמיתית. נערת ליווי פרטית

  22. Sushild siger:

    buy kamagra jelly kamagra chewable 100 mg canada online kamagra mumbai

  23. קמגרה תשדרג לכם את חיי המין ותאפשר לכם הנאה מרבית מהאקט. לטבע פלז’ר שלל פתרונות טבעיים נוספים שישדרגו לכם את חדר המיטות. דירות דיסקרטיות בהרצליה

  24. instagram hacklink hizmeti ile sitenizi hızla yükseltin.

  25. bourfax siger:

    Kamagra Amiens 100mg cheap cialis online pharmacy Uk Online Drug Stores

  26. instagram hacklink services buy viagra instagram.

  27. ms-marvelmxcpb siger:

    http://tynews.ru/yi30b – Мажор 4 сезон 1,2,3,4,5,6,7,8,9 серия смотреть сериал 2022

  28. buy instagram hacklink followers.

  29. Hi, I like your site very much, now I will visit it more often.

  30. Hi, I really liked your site, thank you for this beautiful content.

  31. Thank you for this beautiful content. I will visit your site more often now and spend a useful time.

  32. I found your site while browsing on Google and read a lot of your content. Thanks for the super content.

  33. Thank you for this information. I will visit more often now. Wonderful

  34. Hello, your site is really great. I will be visiting more and more to see this beautiful information constantly.

  35. Türkçe yama siger:

    Hi, I like your site very much, now I will visit it more often.

  36. I found your site while browsing on Google and read a lot of your content. Thanks for the super content.

  37. Hi, I like your site very much, now I will visit it more often.

  38. It was a great article, more than informative. Thank you for taking the time.

  39. vds siger:

    Amazing content from an amazing site.

  40. e5 vds siger:

    Amazing content from an amazing site.

  41. vds sunucu siger:

    Amazing content from an amazing site.

  42. Thank you for this useful information.

  43. Thank you for this useful information.

  44. My favorite part of this site is the beautiful content.

  45. It was very professional work.

  46. It was very professional work.

  47. vds al siger:

    I don’t think I will find the content here on a different site.

  48. vds al siger:

    This site is incredibly professional and beautiful, I carefully follow the contents of the site.

  49. google yorum siger:

    Great articleee! Thanks for sharing..

  50. The article was very useful, I can look at your site more often. Thanks.

  51. Hi there! Do you know if they make any plugins to protect against hackers?
    I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked
    hard on. Any suggestions?

  52. Best and great post for tnx.

  53. Your article helped me a lot, is there any more related content? Thanks!

  54. acurf siger:

    Keep scrolling to see our top 41 party dresses to shop in 2022. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras non placerat mi. Etiam non tellus $286.00 Racked is no longer publishing. Thank you to everyone who read our work over the years. The archives will remain available here; for new stories, head over to Vox.com, where our staff is covering consumer culture for The Goods by Vox. You can also see what we’re up to by signing up here. Receive Special Offers and Exclusive Event Invites Looking for something to wear to your next event? Why not go for a classic black cocktail dress? Look your best on any occasion, from casual to black-tie events, with a cocktail dress from Peaches Boutique’s collection of women’s cocktail & party dresses. Whether you are going for fun and flirty or sleek and sexy cocktail dresses, you can always find a short cocktail dress that fits your style when shopping at Peaches Boutique.
    http://ventasdiversas.com/user/profile/1146310
    A party dress is really any dress that you would wear to a party, so the options are endless! From maxi dresses, shirt dresses and mini dresses to a wrap dress, a skater dress, a slip dress or a shift dress, party dresses come in many shapes and sizes. Whether you want strappy, strapless or backless, a high neck, a cowl neck or a plunging neckline, at Babyboo Fashion we have hundreds of dresses to choose from.  One reviewer raves: “I purchased this dress for my 35th birthday. … This dress was amazingly beautiful. … I loved the material. It was stretchy and comfortable.” The one caveat is that, if you have a bigger bust, you may need to use some fashion tape, as the chest area is a crossover design. Free returns + free shipping over £60 Stick to the colours of the Rubik’s cube when decorating this fun party theme. Have your guests arrive in brightly coloured clothing: yellow, red, orange, white, blue, and green! During the party, they can to swap clothing with other guests until they’re only wearing one colour… the first one to do this wins!

  55. Queesse siger:

    Vid flera av ГҐngesttillstГҐnden kan samsjuklighet uppstГҐ med andra sjukdomsbilder buy cialis online with prescription

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *