Kategorier
Ikke kategoriseret

egen oplevelse af besøget gennem

Segmentbeskrivelsen er baseret på de teorier og kvantitative samt kvalitative undersøgelser, som er blevet gennemgået her i kapitel 5. Jeg har valgt betegnelsen den digitale generation som et samlende begreb for både Tapscotts og Prenskys karakteristik af den generation, der er opvokset med internet Den digitale generation på museum 57 og digitale medier.25 De to forfattere belyser generationen efter samme princip som Gallup Kompas’ inddeling af befolkningen i segmenter efter samme holdninger, værdier og livsstil. Jeg vil derfor belyse den digitale generation som et segment, der kan ses som en særskilt tilføjelse til de ni tidligere skitserede segmenter eller som en udvidelse af de tre eksisterende segmenter, der aldersmæssigt og hvis internetvaner (ifølge Kulturministeriets rapport) også vil tilhøre den digitale generation: Den digitale generation Unge under 33 år søger mulighed for at lære søger nye udfordrende oplevelser værdsætter at lave noget meningsfuldt: eksempelvis ved at brugerens viden, interesser og overbevisninger imødekommes vil interagere og samarbejde med andre: enten dem brugeren kommer med, museets ansatte eller andre brugere.

Disse vil kunne bidrage med supplerende viden og facilitere bedre forståelse, læring og meningsdannelse vil føle sig tilpas i de omgivelser man befinder sig i: brugeren ved, hvad der forventes vil kunne deltage aktivt: eksempelvis ved at brugeren kan vælge og bidrage med innovative inputs vil have indfriet motivation og forventninger ønsker veldesignede udstillinger og genstande, der fanger opmærksomheden: eksempelvis ved hjælp af interaktive multimedier og visuelle præsentationer frem for tekst ønsker mulighed for at ”lagre” museumsoplevelsen bagefter: eksempelvis ved hjælp af multimedier, hvor brugeren kan bidrage med sin egen oplevelse af besøget gennem kommentarer eller billeder værdsætter for leg og underholdning: eksempelvis gennem spil eller andre brugerinddragende aktiviteter værdsætter at museet har en velkommende og åben profil vil kunne tilpasse og navigere i oplevelsen efter personlige behov søger anerkendelse og tilfredstillelse 25 Prensky fastsætter 1991 som skellet, hvor The Digital Immigrants afløses af The Digital Natives. Tapscott skelner mellem flere generationer og fastsætter Net Generation fra 1977-1997 og den næste Generation Next til 1998 og frem. Jeg har valgt at benytte Tapscotts skel fra 1977, men i stedet for at skelne mellem to unge generationer, benytter jeg den digitale generation som en paraplybetegnelse, hvoraf de sidst ankomne i generationen så kan betegnes som mere ’digital indfødte’ end de først fødte. Den digitale generation på museum 58 Tre af segmenterne fra Kultuministeriets undersøgelser vil aldersmæssigt kunne tilhøre den digitale generation: Jeg vil konkretisere segmentet i løsningsforslagene og derfor ikke kommentere den yderligere her. Som dette kapitel har illustreret, ligger der en lang omstillingsproces forude, hvis museerne skal have vendt de nuværende webbrugeres konservative brochure-brug til en reel virtuel oplevelse.

Men når 52 % af brugerne mener, at museernes hjemmesider bør være en læringsressource, er det et klart signal om, at mange af brugerne ønsker mere, end hvad de kan finde i dag. Ved at gøre sig bevidst om de forskellige kommunikationsmuligheder, der er opstået med webbet, vil museerne kunne udvikle kommunikationen til deres kernebrugere og samtidig nå ud til den digitale generation, som eventuelt måtte have lyst til at interagere i højere grad med museet og eller med andre brugere. Museerne er vidensinstitutioner og alternative læringsrum, og som Qvortrup blandt mange har fremhævet, er en af de vigtigste ressourcer i dagens ”videnssamfund” jo netop viden (Kulturarvsstyrelsen, 2009c, p.11). Museerne har derfor mere end nogensinde før en helt oplagt mulighed for at revidere deres rolle og funktion, hvilket museerne virker til at være klar over– spørgsmålet er bare hvordan. Der mangler især ressourcer og it-didaktiske kompetencer i museerne, men det gode ved Web 2.0 er, at mange af platformene er gratis.

72 kommentarer til “egen oplevelse af besøget gennem”

למעשה, שימוש באמצעים מלאכותיים לטובת עיכוב השפיכה, לא באמת נותן מענה ממוקד ואמיתי לשורשי הבעיה, אלא מוסיף סיבוכיות מיותרת לחוויה המינית והופך את קיום יחסי המין למסורבל יתר על המידה – כך שמה שהתחיל בתור בעיה של רגישות יתר במיטה עשוי להפוך לבעיה אמיתית של חוסר תחושה, אימפוטנציה ואין אונות אמיתית. נערת ליווי פרטית

This is the right website for anyone who wants to understand this topic. You understand so much its almost hard to argue with you (not that I really would want toÖHaHa). You certainly put a brand new spin on a subject that has been discussed for many years. Wonderful stuff, just wonderful! This is the right website for anyone who wants to understand this topic. You understand so much its almost hard to argue with you (not that I really would want toÖHaHa). You certainly put a brand new spin on a subject that has been discussed for many years. Wonderful stuff, just wonderful! נערות ליווי במרכז

I was extremely pleased to discover this page. I want to to thank you for ones time due to this wonderful read!! I definitely appreciated every part of it and I have you bookmarked to look at new information on your web site.

I was excited to discover this website. I want to to thank you for your time for this wonderful read!! I definitely liked every part of it and i also have you book-marked to look at new things on your website.

I do consider all the concepts you have presented on your post. They’re very convincing and can certainly work. Still, the posts are too short for newbies. May you please extend them a little from subsequent time? Thanks for the post.|

Undeniably consider that which you said. Your favourite reason seemed to be at the net the easiest thing to take into account of. I say to you, I certainly get irked at the same time as people think about issues that they plainly don’t recognise about. You controlled to hit the nail upon the highest as smartly as outlined out the whole thing with no need side-effects , folks can take a signal. Will likely be back to get more. Thank you|

What i don’t understood is actually how you are not actually much more well-preferred than you may be now. You are very intelligent. You recognize thus considerably in the case of this matter, produced me individually imagine it from a lot of varied angles. Its like men and women are not fascinated until it is something to do with Girl gaga! Your individual stuffs outstanding. Always care for it up!|

I have been browsing online more than three hours nowadays, yet I never discovered any attention-grabbing article like yours. It is beautiful worth enough for me. In my view, if all website owners and bloggers made just right content material as you did, the web shall be much more helpful than ever before.|

These include services that are considered to be beneficial to reproductive health, are closely linked to family planning services, and are appropriate to deliver in the context of a family planning visit but that do not contribute directly to achieving or preventing pregnancy e cialis for sale online

Drugs like Adderall clear from the body faster in those who weigh more and have more body fat buy cialis online cheap Ribbon diagram of the structure of human SULT1E1 17ОІ estradiol E2 3 phosphoadenosine 5 phosphate PAP complex showing the locations of amino acid residues involved in the SULT1E1 cSNPs studied

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *