Ikke kategoriseret

er passive konsumenter

forfattere og deltagere end deres forældre – de diskuterer, stiller spørgsmål, argumenterer, leger, kri-
tiserer, fantaserer, investerer, søger og informerer (Op.cit. p.21). De har i mange henseender vendt

kommunikationsrevolutionen, så de ikke er passive konsumenter, men snarere aktive indflydelsesrige
producenter, fordi de hierarkiske ”top-down” styrede kommunikationsformer er blevet udvidet med
”bottom-up” kommunikation. Tapscott har identificeret otte normer, der kendetegner netgenerationen
og som er centrale for forståelsen af, hvordan generationen kan indvirke indflydelse på så væsentlige
områder som arbejde, verdensmarkeder, læring, familien og samfundet:
 De værdsætter frihed i alt hvad de gør: Frihed til at vælge, frihed til at udtrykke sig, frihed til at
prøve nye ting.

 De elsker at tilpasse, skræddersy og personliggøre: De tilpasser deres digitale medier efter per-
sonlige valg – ændrer ringetoner, screensaver, tilføjer musik og billeder, personaliserer egne

hjemmesider og profiler på Facebook og MySpace osv.

 De er skeptiske og undersøger grundigt: De sammenligner og undersøger produkter, før de kø-
ber. På grund af webbets enorme informationsmængde (herunder spam og falske oplysninger)

er de vant til at skelne og afgøre, hvad der er rigtigt og forkert.
 De søger integritet og åbenhed, når de skal afgøre, hvad de skal købe eller hvor de vil arbejde: En

virksomheds værdier skal matche egne værdier. De søger ærlighed, omtanke for andre og tole-
rance.

 De ønsker underholdning og leg i deres arbejde, uddannelse og sociale liv: Generationens tålmo-
dighed er ikke stor og de keder sig hurtigt og er opvokset med interaktive spil, hvor der er for-
skellige valgmuligheder.

 De værdsætter samarbejde og relationer: De netværker og samarbejder i forskellige online
’communities’, de deler filer, musik, billeder, film, chatter, sms’er og spiller i større grupper. De
er kreative og aktive skabere, såkaldte ”prosumers” (producenter og konsumenter)(Op.cit.
p.90.).

 De har et behov for høj hastighed: Et hurtigt informations- og kommunikationsflow kendeteg-
ner deres hverdag.

 De er innovative: Søger innovative måder at samarbejde, underholde sig selv, lære og arbejde
på.

7 thoughts on “er passive konsumenter

  1. I do believe all the ideas youve presented for your post They are really convincing and will certainly work Nonetheless the posts are too short for novices May just you please lengthen them a little from subsequent time Thanks for the post

  2. Noodlemagazine I just like the helpful information you provide in your articles

  3. Technology us siger:

    Technology us Hi there to all, for the reason that I am genuinely keen of reading this website’s post to be updated on a regular basis. It carries pleasant stuff.

  4. Revolutionizing market intelligence in Iraq, Businessiraq.com emerges as a game-changing platform by integrating artificial intelligence and data analytics into its Iraq business directory. The platform’s innovative Smart Match feature automatically connects businesses with compatible partners based on their profiles, industry focus, and business objectives. Real-time business news in Iraq is enhanced with predictive market analysis, helping companies anticipate trends and opportunities. The platform’s Iraq jobs section now includes skill-matching algorithms, while the tender directory offers automated alerts for relevant opportunities. With enhanced online business listings featuring virtual showrooms and 360-degree company tours, Businessiraq.com is transforming how businesses connect and thrive in Iraq’s digital age.

  5. Youjizz siger:

    YouJizz This was amazing, Admin. Thank you for your insights.

  6. FlixHQ siger:

    FlixHQ My first time here, and I’m very happy to have everything easily accessible in one place

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *